Dan 2: Prisvojena geografija, proždrljiva botanika & digitalno-analogni rat

Dok naša festivalska priča grabi u svoj drugi dan, Oona Mosna, direktorica programa filmskog festivala Media City u Ontariu, započinje novi dnevni ciklus priča. Od 16:00 u Kinu SC podij preuzimaju članovi našeg glavnog žirija i predstavljaju nam trodnevni triptih, svojevrsni audiovizualni mixtape različitih žanrova i ideja. 

Oonin blok, naslovljen Kino igra, podsjeća nas upravo to – da je film jedno veliko dječje igralište, a svi koji tvrde suprotno totalitaristički su dušmani. Renesansni političari postaju TV-zvijezde, TV nastup Bustera Keatona postaje izbačena scena iz klasika europskog filmskog modernizma, kontraplanovi i reakcije u potrazi su za kontekstom, a slijepi dječak snagom vlastite imaginacije preotima film o sebi – ovo su samo neke od stvari koje nas čekaju u današnjem bloku programa Žiri predstavlja.

U prvom bloku Konkurencije, podnaslovljenom Odnosi (18:00, Kino SC), geografske točke postaju poprišta spekulativne stvarnosti, skrojene ne samo od vlastite fizičke, materijalne pojavnosti, već i od čitavog repozitorija pop-kulture, autobiografskih elemenata i povijesnih konotacija ljudskog djelovanja (Stražari, 025 Sutonski crvena, Periferija). Dokoličarsku ikebanu s dva napaljena guštera proždiru gigantske hortenzije, dok je pčelarska industrija u punom cvatu (Flores). Pikseli vode bjesomučni rat protiv HD-a u formi halucinogene sesije egzorcizma (20160815), dok analogne vreće mesa glasno zavijaju i prstićima mrljaju zaslone ekrana iz očajničke potrebe da se povežu jedni s drugima (Vidim psa, čujem psa).

U 20:00 napuštamo odnose i okrećemo se Uzorcima: simfonije energetskih vodova i analognog video signala stvaraju alternativne oblike prostornosti (#67), analogni Okviri cvile pod pritiskom višestrukih ekspozicija i laserskog kurenja emulzije 35 mm, zvučna forenzika pretvara film u dokazni materijal, a gledatelja u porotnika u sudskoj drami prema istinitim događajima (Gumirani čelik), dok se egzistencijalna drama stanovnika irskih ruralnih područja rastače u konflikt (koitus?) subjekta prikaza i sredstva iskaza (Blagostanje Tomása Ó Hallissyja).

Filmska antropologija ostavlja nas u mraku, odakle potječu izmoždeni, vremenom izgriženi ficleki 16-milimetarskog filma koji čine kompoziciju Nesavršenog filma (program Expanded Cinema, Kino SC u 22:00) u izvedbi portugalskog filmaša Pedra Maie i švedskih glazbenika SHXCXCHCXSH. Mračni ambijentalni zvukobrazi toplo su ognjište pred kojim će se analogni otpaci komotno izvaliti i na miru uskrsnuti u svojoj punoj celuloidnoj slavi – kao da im se HD-digitalija nikada nije dogodila.