Nagrade 11. Festivala 25 FPS
Projekcijom nagrađenih filmova završio je 11. Festival 25 FPS i čestitamo im od srca!
Projekcijom nagrađenih filmova završio je 11. Festival 25 FPS i čestitamo im od srca!
Natjecateljski dio programa je iza nas i vrijeme je za jedno propisno filmsko chillanje. No, nedjeljno popodne u dverima Studentskog centra sve je samo ne lijeno! U 16:00 nas u Kinu SC okuplja Mark Toscano, treći član našeg vrlog prosudbenog povjerenstva. Osim što je došao pogledati masu dobrih filmova u konkurenciji, gospodin Toscano došao je odriješiti kesu i pokazati nam celuloidne draguljčiće na kojima je radio kao restaurator pri Arhivu Američke filmske akademije zadnjih tucet godina.
U 14 sati počinje predavanje Petera Tscherkasskog koji će s publikom podijeliti način na koji već dva desetljeća radi filmove – bez kamere u tamnoj komori. Kako nastaju found footage filmovi, koliko je izazovno raditi s filmskom vrpcom u današnje digitalizirano doba doznajemo u MM centru na predavanju Strogo ručni rad.
Nakon što nam je Julien Maire jučerašnjim performansom nemilice razbucao koncept pokretnih slika, članica žirija Anouk De Clercq svojim će nam filmskim programom pružiti lekciju iz anatomije jednog drugog gradivnog elementa filmskog doživljaja - kino dvorane.
Četverodnevnu oazu eksperimentalnog filma otvaramo - bez filma! Julien Maire zagrijat će naša osjetila i moždane vijuge anarhističkim nastupom pod nazivom Open Core, negdje na razmeđi predavanja i performansa. Zapitat ćemo se što su to uopće "pokretne slike" i "filmski medij" dok će gospodin Maire pred nama veselo trančirati snimateljsku i projekcijsku opremu kako bi proizveo filmske slike na neke tehnološki začudne (svetogrdne, od strane struke gledano) načine - ali načine koji govore nešto o inherentnim svojstvima medija koji toliko obožavamo. Pridružite nam se u MM Centru u 18 sati na destruktivno-konstruktivnom uvidu u tajne filmske alkemije.
Ovogodišnje Ode filmu, koje se prikazuju prije svakog natjecateljskog programa, veličaju magičnu simbiozu autorskog eksperimenta i promidžbenog materijala. Iako ih isprva vjerojatno ne bismo htjeli ostaviti same u mračnoj prostoriji s oštrim predmetima, eksperimentalno i komercijalno često su se pokazali dobrim drugovima u domeni audio-vizualnih medija, a njihove su interakcije nerijetko polučile zadivljujuće i urnebesne rezultate.