Izazovi filmske arhivistike i estetika recikliranog filma
Na okruglom stolu u sklopu simpozija Analogni film u digitalnom dobu, bit će riječi o stanju i izazovima filmske arhivistike, očuvanju eksperimentalnog i neprofesijskog filma, te povijesnom značaju, estetskim dosezima i različitim uporabama recikliranog filma (eng. found footage). Okruglom stolu prisustvovat će japansko-njemačka umjetnica Sylvia Schedelbauer, američki restaurator i nezavisni filmski umjetnik Ross Lipman, Lucija Zore, filmska arhivistica iz Hrvatskog državnog arhiva te kritičar i urednik programa arhiva medija Akademskog filmskog centra DKSG-a Ivan Velisavljević. Raspravu će moderirati filmska kritičarka i kustosica simpozija Ejla Kovačević.
Sylvia Schedelbauer rođena je i odrasla u Tokiju, s majkom Japankom i ocem Nijemcem. Danas živi i radi u Berlinu. Filmovi su joj prikazivani na brojnim međunarodnim festivalima, među kojima su Berlinale, Međunarodni filmski festival u Torontu, Međunarodni festival kratkometražnog filma u Oberhausenu, London Film Festival, Filmski festival u New Yorku i Međunarodni filmski seminar Robert Flaherty. Ovjenčana je i nizom priznanja, uključujući nagradu udruge VG Bild-Kunst, nagradu Društva njemačkih filmskih kritičara, Nagradu Gus Van Sant za najbolji eksperimentalni film. Bila je umjetnička stipendistica pri Institutu Radcliffe Harvardova sveučilišta 2019/2020.
Ivan Velisavljević diplomirao je dramaturgiju na Univerzitetu umetnosti u Beogradu i završio diplomski studij komparativne književnosti u Zagrebu. Pohađa doktorski studij FDU-a u Beogradu i radi kao urednik Arhiva alternativnog filma (Arhiv medija DKSG) u Beogradu. Eseji o filmu objavljeni su mu u nizu knjiga i časopisa. S Đorđem Bajićem i Zoranom Jankovićem napisao je knjige The Best Serbian Films of the 21st Century (2019) i Kritički vodič kroz srpski film (2018). Urednik je knjiga Studying Mamoulian (2021) i Novi kadrovi: skrajnute vrednosti srpskog filma (s D. Ognjanovićem, 2008) te posebnog izdanja časopisa Gradac posvećenog neobičnim tijelima/invaliditetima u kulturi i društvu (2012).
Lucija Zore (Dubrovnik 1980) diplomirala je film na Sveučilištu u Bologni 2005, nakon čega je stažirala u Portugalskoj kinoteci (ANIM) u Lisabonu, a pohađala je i FIAF-ovu ljetnu školu restauracije. Zaposlena je u Odjelu Hrvatske kinoteke Hrvatskog državnog arhiva kao viši filmski arhivist. Pohađala je niz stručnih radionica i konferencija na temu filmske baštine. Urednica je i autorica članaka o filmskoj arhivistici u Filmskom enciklopedijskom rječniku te kourednica i koredaktorica izdanja FIAF-ov priručnik za katalogizaciju pokretnih slika (2017). Članci su joj među ostalim objavljivani i u Hrvatskom filmskom ljetopisu. Trenutačno pohađa doktorski studij i priprema disertaciju s naslovom ''Pojam amaterskog filma na primjeru zbirke filmova Maksimilijana Paspe''.
Ejla Kovačević nezavisna je filmska kritičarka i istraživačica u polju umjetničkog i eksperimentalnog filma. Stalna je suradnica i kustosica Festivala 25 FPS, članica selekcijske komisije Međunarodnog festivala analognog eksperimentalnog filma Kinoskop (Beograd) te filmska kustosica na Glitch Art Festivalu /'fu:bar/ u Zagrebu. Članica je filmskog laboratorija Klubvizija u sklopu kojeg organizira brojne radionice, projekcije i predavanja o analognoj filmskoj praksi. Tekstove među ostalim objavljuje u Hrvatskom filmskom ljetopisu, emisiji Filmoskop te na portalima Vizkultura i Kulturpunkt. Magistrirala je francuski jezik na Sorboni (Paris 3) te trenutačno dovršava diplomski studij komparativne književnosti u Zagrebu. Članica je Hrvatskog društva filmskih kritičara.
Sub 30/9 Kino Kinoteka 12:00