Četverodnevnu oazu eksperimentalnog filma otvaramo - bez filma! Julien Maire zagrijat će naša osjetila i moždane vijuge anarhističkim nastupom pod nazivom Open Core, negdje na razmeđi predavanja i performansa. Zapitat ćemo se što su to uopće "pokretne slike" i "filmski medij" dok će gospodin Maire pred nama veselo trančirati snimateljsku i projekcijsku opremu kako bi proizveo filmske slike na neke tehnološki začudne (svetogrdne, od strane struke gledano) načine - ali načine koji govore nešto o inherentnim svojstvima medija koji toliko obožavamo. Pridružite nam se u MM Centru u 18 sati na destruktivno-konstruktivnom uvidu u tajne filmske alkemije.
U mraku dvorane kina SC u 20:00 h čekaju nas dva bloka natjecateljskog programa. "Uzorci", poput onih koje Peter Tscherkassky utiskuje na filmsku traku (The Exquisite Corpus), transformiraju postojeći materijal, re-brendiraju ga, oslobađaju njegovu kinetičku energiju i ponovno ga pokreću. Pokret nastaje iz uzoraka glinenih/keramičkih predmeta (Gospodin More, X. Geng) i zanemarenih i odbačenih predmeta (Razzle Dazzle, J. Mack). Uzorci se ponavljaju kroz povijest i metamorfiraju iskustva kolonijalne prošlosti u sadašnjosti (Otok je očaran s vama, D. Schmidt i A. Carver). Iskustva, kada se apstrahiraju u jednostavne, geometrijski pravilne uzorke, čine nova iskustva i nove priče (Tu tamo, A. Stewart).
Program "Karte" u 22:00 h predstavit će nam četiri autorska pokušaja iscrtavanja granica i mjerila: Ben Russell zaokupljen je mentalnom etnografijom stanovnika južnoafričkog teritorija koji još uvijek žive u sjeni apartheida (Pozdravi pretke), Eric Stewart pokušava napraviti topografiju žalovanja posipajući pepeo preminulog oca na 35 mm film (Bdijenje), Pauline Julier dokumentira pejzaž mikrodržave u južnom Pacifiku koju neumoljivo guta more (Nestanak Aïtua), dok Philip Widmann prigrljuje i pokušava iscrtati parametre nemogućnosti dokumentarističke reprezentacije (Lažna sila).
Danijel Brlas
Ulaz na sve programe je besplatan.