20 godina 25 FPS-a u Splitu

Internacionalni festival eksperimentalnog filma i videa 25 FPS, nakon netom održanog jubilarnog dvadesetog izdanja, te tradicionalnog gostovanja u Rijeci, od ove godine gostuje i u Splitu; 30. i 31. listopada s dva programa posebno izabrana za ovu, obljetničarsku prigodu, a koja ćemo prikazati u Amfiteatru u Domu mladih.

20 godina 25 FPS-a donosi dva programa sastavljena od filmova prikazivanih na festivalu u protekla dva desetljeća, dijelom kao retrospektivni osvrt na međunarodnu scenu i kretanja u suvremenom avangardnom i eksperimentalnom filmu, a dijelom kao pokušaj sažimanja aktualnog trenutka koji se čini novim iskorakom u istraživanju novih smjerova u kojima filmska i video umjetnost uopće mogu ići. Ulaz na programe je slobodan.

U srijedu 30. listopada u 20 sati prikazat ćemo prvi program posvećen traženju novih izraza za nove doživljaje aktualne i  nadograđene stvarnosti. On donosi šest izazovnih i izvanrednih filmskih naslova poznatih (i manje poznatih) autora: Oaza koju zaslužujem (The Oasis I Deserve) Inès Sieulle, Hakirani krug (Hacked Circuit) Deborah Stratman, Pravilo br. 5: Pomno pratite svog čovjeka Mire Manojlovića, Policefalija u D-u (Polycephaly in D) Michaela Robinsona, Nalet (Surge) Sebastiana Bürknera i Nova stoljeća dolaze rijetko (New Centuries Are Rare) švedskog multidisciplinarnog umjetničkog kolektiva coyote.

Na programu u četvrtak 31. listopada u 20 sati je šest filmova o prostorima intime, načinima i prijedlozima kako se nositi s krizama u kojima živimo. Prikazujemo Kraj patnje (prijedlog) (The End of Suffering (A Proposal)), Jacqueline Lentzou, U grlu nam cvate cvijeće (Flowers Blooming in our Throats) Eve Giolo, Kruti otpad (All that is Solid) Louisa Hendersona, Crni kvadrat (Black Square) Petera Burra, Valerija Sare Jurinčić te Lažno sunce (Sun Dog) Doriana Jespersa.

 

Slike: Surge, New Centuries Are Rare, Hacked Circuit, Polycephaly in D, Black Square, All that is Solid