Drugi dan 20. Festivala 25 FPS donosi „(prezent) noirovski“ blok iz natjecateljskog programa, retrospektivni program redateljice Esther Urlus, ovogodišnje gošće Simpozija, selekciju žirijevca redatelja Tomislava Šobana, te novi Bena Riversa Bogancloch. Počinje i radionica eksperimentalnog redatelja Jana Kulke.
Današnji program u 14 sati otvara redateljica i osnivačica rotterdamskog filmskog laboratorija Filmwerkplaats Esther Urlus svojom retrospektivom u sklopu Ekoanalogija, 3. Simpozija 'Analogni film u digitalnom dobu'. Njezini alkemičarski radovi predstavljaju uzbudljive eksperimente s kolor-kemijom i emulzijom, a publici će predstaviti svojih sedam filmova koji su nastajali u posljednjih petnaest godina.
U 16 sati svoju selekciju filmskih inspiracija predstavit će član ovogodišnjeg velikog žirija, hrvatski filmski redatelj Tomislav Šoban. Prikazat će dva svoja filma i tri filma zapaženih redatelja, među kojima se ističe Water Pulu 1869 1896 Ivana Ladislava Galete. Problematizira ideju „krivog“ načina gledanja, promatranja i stvaranja, odnosno pokušava „ustoličiti krivost“ kao dio filmske esencije.
Engleski filmaš Ben Rivers, čiji su prijašnji magični radovi prikazivani na festivalu, vraća se sa svojim novim filmom, dugometražnim Bogancloch, koji je na rasporedu u 18 sati. U njemu ulogu protagonista preuzima Riversov stari filmski subjekt Jake Williams, jedinstveni pustinjak koji obitava u šumovitim brdima Škotske, u harmoniji s prirodom i izmjenom godišnjih doba. Nakon projekcije nas očekuje i razgovor s redateljem.
Drugi natjecateljski program, Prezent noir, očekuje nas u 20:30 te okuplja četiri filmska ostvarenja koja tematiziraju mračne i neugodne aspekte suvremenog doba, od uznemirujućih prizora iz Palestine do građanskih nemira i gentrifikacije. Nakon projekcije na razgovoru će nam se pridružiti filmska redateljica i umjetnica Miranda Pennell (Čovjek br. 4), multimedijski umjetnik i redatelj Anton Cla (eksperimentalno-animirani Ciklopati) te američko-austrijski umjetnik Gerhard Treml (Frogtown – kratki filmovi o novom urbanom noiru). U tom bloku prikazuje se još Strah od plutanja redatelja Dianne Barrie i Richarda Tuohyja.
Uz raznovrsni filmski program danas počinje i radionica intrigantnog naziva Načela kinematografije i percepcije koju vodi redatelj Jan Kulka. Polazi od samih osnova projekcije i artikulacije svjetla i prati evoluciju medija iz perspektive medijske arheologije.