Što nam govore krajolici? Kako njihov govor doživljavaju mediji koji ga bilježe? Koji se to prostori otvaraju unutar samog procesa prenošenja informacije do naših osjetila? Kakve se sve spačke događaju u tim „međuprostorima“? Halapljivo gutamo informacije i razmahujemo se njima kao da su bogomdane, zanemarujući činjenicu da se sirotice nalaze pod neprekidnim terorom čitave sile nestašnih mikropojava koje neizbježno utječu na način na koji ih doživljavamo. „Međuprostore“ međutim ne vidimo, pa ih zato ignoriramo, iako ih ponekad osjetimo. Drugim riječima, nismo svjesni da se neprekidno nalazimo u sukobu sa svijetom oko sebe.
Toga je međutim svjesna skupina filmskih šamana, celuloidnih alkemičara i digitalnih coprnjaka koji sačinjavaju ovogodišnji program konkurencije 25 FPS-a. Kino SC i ovoga rujna otvara vrata uradcima koji hrabro ruju po površini i izvrću naše ideje o stvarima koje nas okružuju. Veterani festivala poput Bena Russella, Johanna Lurfa, Charlotte Pryce, Karla Lemieuxa, Alexandera Stewarta i Daniela Schmidta dijele arenu s brojnim novopridošlicama i natječu se u potpirivanju vaše mašte i pružanju estetskog užitka. Onako kako Peter Tscherkassky u svom novom uratku miksa reklame, američki erotski triler 80-ih, britansku komediju 60-ih, talijanske, danske i francuske porniće u nadrealističku igru „prekrasnog leša“, tako se i ostali autori ujedinjuju u razigranom pikanju po najraznovrsnijim elementima, negdje na rubovima šavova kojima krpamo svoje komunikacijske kanale, ili onkraj njih.
Da parafraziramo Kurta Vonneguta, ako je čitav svijet i svi mi u njemu samo naplavina nasumičnih kemijskih spojeva koji se mimoilaze i sudaraju, što nam drugo preostaje nego zavaliti se i uživati u vatrometu? Pridružite nam se u mraku Kina SC i otkrijte kakve nam priče govore plaže, prašume, parkovi, pustinje, jazbine proizvođača oružja, animirane keramičke lutkice, zbunjeni računalni programi, videosintesajzeri, amaterski nudistički videi... pa čak i drugi ljudi – na načine na koje ih nismo navikli slušati. I ne zaboravite se namjestiti za vatromet.
Danijel Brlas