Uz prvi blok iz natjecateljskog programa, sinoć je otvoreno 19. izdanje Međunarodnog festivala eksperimentalnog filma i videa 25 FPS u zagrebačkom kinu Kinoteka.
Festivalski tim – Mario Kozina, Marina Kožul i Tena Trstenjak – predstavio je sve što nas očekuje u narednim danima, filmske programe, poseban audiovizualni performans proširenog kina i simpozij o recikliranom filmu (found footage).
„U ovogodišnjoj selekciji podjednako ćete naći radove koji istražuju kreativne potencijale videoigara i umjetne inteligencije, kao i one koji su se vratili tradicionalnoj filmskoj vrpci. Njihovi autori koriste formalne eksperimente kao polazišnu točku za istraživanje promjena koje su pandemija, lockdown i nagla digitalizacija izazvali u našim privatnim i javnim životima, načinima na koje pamtimo, volimo, radimo i pričamo priče“, najavljuju selektori programa.
U prvom bloku prikazano je pet filmova: Iz pozadine kolektiva Total Refusal, čiji je film Kako nestati 2020. osvojio Grand prix, o životu NPC-eva onkraj algoritamskih ograničenja, Vanjska turbulencija Sofie Theodore-Pierce o ritmičnim fragmentima naoko mirne svakodnevice i Semiotika doma Jessi Ali Lin i Hsin-Yu Chen u kojem se građevinski strojevi igraju kućanskih poslova. Prikazani su i fascinantan poduhvat Mire Manojlovića Pravilo br. 5: Pomno pratite svog čovjeka u kojem nekoliko sekundi kadra iz Sherlocka Jr. Bustera Keatona buja u pravi akcijski film, te Lucidna soba Chiare Caterine u kojem čovjek slomljenog srca treba ponovno uspostaviti bliskost sa sobom.
Na razgovoru nakon projekcije pridružili su se Miro Manojlović i Chiara Caterina.
Fotografija: Sanja Bistričić Srića