Nakon četiri festivalska dana i 29 filmova u međunarodnom natjecateljskom programu, festivalski žiriji i publika nagradili su sljedeće filmove.
GRAND PRIX VELIKOG ŽIRIJA
RANDA MAROUFI: Kako nestati, r. Total Refusal
"Za poruku mira koja se prenosi putem hiperrealistične tjelesne izvedbe, za ovaj čin odbacivanja, za čin nepristajanja i nepoštivanja pravila igre, za stav prisvajanja digitalnog javnog prostora i industrije zabave, za otpor, za ovaj poetičan esej, Grand Prix dodjeljujem filmu Kako nestati."
MARIA PALACIOS CRUZ: Apiyemiyekî?, r. Ana Vaz
"Dodjeljujem Grand Prix izrazito senzoričkom i audiovizualno inventivnom filmu, koji je ujedno i odgovor na aktualnu političku situaciju. Rad koji razmatra filmski jezik kako bi se dovinuo načinu da prikaže ukleti krajolik, uglavnom nepisanu povijest, potisnuto sjećanje, nestabilni arhiv. Rad koji pokazuje kako je postavljanje pitanja katkada i potrebnije od odgovora te kako na neka pitanja ne postoje odgovori. Važan rad koji rasvjetljuje genocide počinjene nad autohtonim stanovništvom brazilske Amazone."
DAVOR SANVINCENTI: Lažno sunce, r. Dorian Jespers
"Vješto se koristeći alatima filmskog jezika zamućuje pojmove estetike, naracije i zvučnih tekstura. Impresivno i halucinogeno djelo, koje iskrenom lakoćom snažno prenosi ljudska stanja do gledatelja. Upravo radi te rijetke vidjljive refrakcije svjetla kojoj smo svjedočili odlučujem da Gran Prix ide filmu Lažno sunce redatelja Doriana Jespersa."
NAGRADA ŽIRIJA KRITIKE (Luka Antonina, Ana Kutleša, Dina Pokrajac): Iz moje pustinje, r. Veneta Androva
"Originalnim postupcima i duhovitom naracijom autorica nas uvlači u faustovsku romansu između mladog investitora i umjetničkog objekta u njegovom posjedu. Mjesto radnje je zapravo nemjesto unutar sustava koji počiva na apstraktnoj arhitekturi razmjenske vrijednosti robnih oblika naizgled destiniranih cirkularnom procesu prodaje i stjecanja. Time se razotkriva prikrivena narav tržišnih formi – kao instanci ljudskog susreta, te seksualnosti kao tehnologije koja se pokorava fetišu moći. Nagradu kritike odlučili smo dodijeliti Veneti Androvi za film Iz moje pustinje."
POSEBNO PRIZNANJE ŽIRIJA KRITIKE: TESTFILM #1, r. Telcosystems
"Naše vrlo posebno priznanje dajemo ostvarenju TESTFILM #1, filmu manifestu koji se bavi samom osnovom eksperimentalnog filma: kritičkom dekonstrukcijom filmske tehnologije koja ga istovremeno omogućuje i sputava. To čini na najsuvremeniji mogući način: hvatajući se u koštac s tehnologijom DCP-a, projekcijskim principom koji se predstavlja kao veliki napredak kojemu nema alternative. TESTFILM #1 jasno nam poručuje da ni jedna mašina u rukama čovjeka nije neutralna. To je poziv u borbu protiv uniformne, zgrtanjem profita pokretane ideologije koja stoji iza principa koji DCP predstavlja. Iako nas ostavlja s gorkim okusom uzaludnog pokušaja, nadamo se da otvara put za kreativnu borbu koja se nastavlja."
NAGRADA PUBLIKE:
Lažno sunce, r. Dorian Jespers
NAGRADA GREEN DCP za hrvatski film u programu: Kako razgovarati s mamom, r. Dalija Dozet
"Nagradu Green DCP od samih smo početaka dodjeljivali s namjerom potpore novih glasova na lokalnoj sceni eksperimentalnog filma. Ovogodišnja dobitnica je autorica koja vlastiti glas koristi kao sredstvo istraživanja intime, bliskosti i komunikacije."
Foto: Lažno sunce, Apiyemiyekî?, Kako nestati, Iz moje pustinje, TESTFILM #1, Kako razgovarat s mamom