25 FPS u riječkom Art-kinu

Post-festivalski blues liječimo tradicionalnim gostovanjem i predstavljanjem filmova s netom završenog Festivala 25 FPS u riječkom Art-kinu.
 

utorak 30. rujna i srijedu 1. listopada prikazujemo selekciju iz natjecateljskog međunarodnog programa te hrvatski natjecateljski program Refleksi, dok je u petak 3. listopada na rasporedu hommage iranskim autoricama.

Utorak, 30. rujna donosi dva programa kratkometražnih filmova – u 18 sati prikazuju se eksperimentalni filmovi iz natjecateljskog programa prema izboru selektorskog tima, a u 20 sati filmovi iz natjecateljskog programa Refleksi.

Riječka publika imat će priliku pogledati neodoljivo ostvarenje britanskog avangardnog filmaša Johna Smitha, Biti John Smith, ovjenčan nagradom žirija kritike i Grand Prixom te očaravajuć digitalni kolaž Zeleno sivo crno smeđe, kineske filmašice Yuyan Wang, također nagrađen Grand Prixom. Program donosi i kompleksnu rekonstrukciju L'mina marokansko-francuske umjetnice Rande Maroufi, kojom je u Cannesu osvojila nagradu za inovativnost (Leitz Cine Discovery Prize) te kolažno-računalni Vjetar kanadskog eksperimentatora Mikea Hoolbooma.

Refleksi – natjecateljski program hrvatskog filma donosi pet filmova novih i etabliranih autora koji se bave šarolikim, aktualnim i vizualnim motivima i temama, zalazeći u područja humanosti i svjetlosti, ekologije i apokalipse. Na programu su Alisa u zemlji Maje Ležaić, Interferencije Karle Mesek, Exterminata Vladislava Kneževića, Balkon na ulicu Marije Georgiev te Crnognoj  Tina Žanića, nagrađen Grand Prixom. 

U srijedu, 1. listopada u 18 sati očekuju nas duhoviti Argumenti u korist ljubavi američkog vizualnog umjetnika Gabriela Abrantesa; kafkijanska drama Loynes Doriana Jespersa, nagrađena nagradom publike; novi film francuskog vizualnog umjetnika Nicolasa Gouraulta, Njihove oči te Grand Prixom nagrađen film palestinsko-egipatske umjetnice Nade El-Omari Momentum.

Hommage iranskim autoricama

U petak 3. listopada, u 18 sati, u Art-kinu na programu je hommage dvjema iranskim autoricama.

Posebnost riječkog programa dva su restaurirana remek-djela svjetske kinematografije, jedno dokumentaristike, a drugo sporog filma, radovi iranskih autorica Forugh Farrokhzad i Marve Nabili. Farrokhzad je jedna od najcjenjenijih pjesnikinja današnjice i njezina pjesma Vjetar će nas nositi jasno je istaknuta u istoimenom filmu Abbasa Kiarostamija iz 1999. Kuća je crna, dokumentarac o svakodnevnom životu u koloniji gubavaca u blizini sjevernoiranskoga grada Tabriza, njezin je jedini film i smatra se prethodnikom iranskog novog vala. Zapečaćeno tlo prvijenac je Marve Nabili te ujedno najstariji u cijelosti sačuvan iranski film koji je režirala žena. Dugim, statičnim kadrovima Nabili nam usmjerava pogled na položaj žene u predrevolucionarnom Iranu. Dok naša protagonistica odbija tradicionalnu ulogu žene i bračne ponude, njezina obitelj uvjerena je da je opsjednuta te odluči potražiti egzorcista.  

Ulaznice za filmove mogu se kupiti na blagajni Art-kina svakoga dana sat vremena prije početka prve projekcije ili putem platforme CoreEvent.