Drugi dan 25 FPS-a: Privatni životi i Pogrebna povorka ruža

Drugi dan Festivala 25 FPS donosi nova dva bloka natjecateljskih filmova, istraživanje osobih arhiva u programu Privatni životi članice žirija Marije Palacios Cruz te Pogrebnu povorku ruža u Kinu 23.

Antiratni križanac filma i videoigre Kako nestati kolektiva Total Refusal prvi je kandidat za ovogodišnju nagradu publike, a današnji natjecateljski programi donijet će još dva potencijalna laureata u ovoj kategoriji. U 18h na rasporedu je Konkurencija 2: Lutanja, program od šest filmova čiji autori lutaju morskim plažama, šumama i sjećanjima. Svoje će filmove predstaviti Milica Jovčić (Cleaning), Renata Poljak (Porvenir) i Rainer Kohlberger (There must be some kind of way out of here).

U 20h gledamo Konkurenciju 3: Okviri, šest filmova koji suprotstavljanjem tradicije i suvremenosti, tržišta i nadahnuća, promišljaju sam koncept umjetnosti. O filmu Iz moje pustinje govorit će bugarska autorica Veneta Androva

Dan započinjemo u 16 sati programom Žiri predstavlja: Privatni životi, koji je sastavila María Palacios Cruz, španjolska filmska kustosica, spisateljica i predavačica te jedna od članica ovogodišnjeg žirija. Program je sastavljen od pet filmova koji se bave točkom susreta između privatnih života i javnih pripovijesti. Pritom se hvataju u koštac s obiteljskim arhivima, nađenim snimkama i dnevnicima, koje potom obrađuju iz različitih društvenih i političkih perspektiva. Gošća programa je škotska autorica Rebeca Jane Arthur, koja će predstaviti svoj film Sloboda: prolazan statut.

Navečer idemo na Kino 23, program namijenjenim dugometražnim filmovima koji nisu nužno eksperimentalni, ali njeguju avangardni senzibilitet u svojoj estetici, dramaturgiji ili viđenju svijeta. Ove godine prikazujemo Pogrebnu povorku ruža, kaleidoskopsko remek-djelo redatelja Toshija Matsumota iz 1969. godine te jedan je od najsubverzivnijih i najpamtljivijih filmova toga desetljeća. Riječ je o jednom od ključnih uradaka japanskog novog vala i queer filma, koji je i Stanley Kubrick naveo kao izravan utjecaj na vlastiti distopijski klasik Paklena naranča (1971). Na festivalu prikazujemo 4K restauraciju filma s originalnog 35-milimetarskog negativa i zvučnih elemenata.

Podsjećamo da je za svaku projekciju potrebno preuzeti karte u sustavu Entrio, što je jedna od mjera sigurnosti koje smo uveli radi trenutačne epidemiološke situacije. Više o ostalim mjerama saznajte ovdje.

Vidimo se na 25 FPS-u!

Foto: Pogrebna povorka ruža, Cleaning, There must be some kind of way out of here, Sloboda: Prolazan statut